דף הבית >> מאמרים >> העלאת המודעות


העלאת רמת המודעות / מאת: יעל אוחיון

אין ספק כי רמת המודעות בה אנו נמצאים משפיעה על התוצאות שאנו משיגים בחיינו. ישנם מספר כלים העומדים לרשותינו להגברת המודעות העצמית, ביניהם: מדיטאציה ודמיון מודרך.

במאמר זה אחשוף בפניכם 4 כלים נוספים להעלאת רמת המודעות ולהשגת תוצאות טובות ורצויות יותר עבורכם בתחומי החיים הסובבים אתכם.

מהן הדרכים הנוספות להעלאת רמת המודעות?

1. התבוננות פנימית - לימדו להכיר את עצמכם ומה עובד בחייכם. מהן נקודות החולשה שלכם הדורשות שיפור ומהן נקודות החוזק. במה אתם טובים יותר במה פחות, כיצד אתם חושבים, מרגישים, ופועלים, וכיצד כל זה משפיע על התוצאות בחייכם. כיצד אתם מגיבים ומתנהגים בסיטואציות מסויימות (במצבי לחץ, משברים, אובדן, פיטורים וכו'). גלו מהו ה 'אני מאמין' שלכם, הערכים והעקרונות המובילים אתכם.

ובאנלוגיה: כשאנו רוצים לבחון את המראה החיצוני שלנו והלבוש, אנו נעזרים בראי המשקף את דמותנו באופן אובייקטיבי. שיקוף זה עוזר לנו להתבונן על עצמנו וללמוד מה מחמיא לנו יותר ומה לא, ולהבין מה אנו מרגישים עם מה שמשתקף: אכזבה, בושה, סיפוק, התלהבות. שיקוף זה עוזר לנו להבין ממה אנו מרוצים ומה טעון שיפור על מנת לקבל תוצאה רצויה יותר. אנו מתבוננים, בוחנים, מסיקים מסקנות, ונוקטים פעולה ליצירת שינוי (במידת הצורך).
זהו תאור סימבולי להתבוננות פנימית שעליכם לעשות כדי לפתח מודעות עצמית.
היו מודעים לעצמכם כפי שאתם מודעים להופעתכם ולמראה החיצוני שלכם.

נסו לשחזר הצלחות – נתחו תוצאות טובות שקיבלתם בעבר. חשבו: מה הביא אותי להצלחה, להשגת התוצאה הרצויה? מה גרם לכך שהלקוחות יהיו מרוצים מהעסק שלי ויחזרו לרכוש בו שוב? מה הוביל לכך שמספר המשתתפים בהרצאות ובסדנאות גדל?
היכולת לזהות את הגורמים שהובילו אותי להצלחה בעבר - מאפשרת לי להשתמש באותם גורמים גם בעתיד כדי לנחול הצלחות נוספות.
הפיקו לקחים מכשלונות (לימדו מטעויות) – איפה טעיתי? מה לא היה שם כדי שזה יצליח? ושפרו את אותם דברים הטעונים שיפור.

2. למידה ורכישת ידע – היו קשובים ופתוחים לקבל ולהבין רעיונות חדשים, אל תשארו בקיבעון. העזו לנסות דברים חדשים, תוך שינוי הרגלים ואמונות בהם אתם אוחזים.
גם עכשיו, בזמן שאתם קוראים את המאמרים והמסרים באתר- אתם עולים ברמת המודעות שלכם.
הקפידו לחזור ולקרוא שוב ושוב חומר עיוני בתחום. היו ספרים בתחום שחזרתי וקראתי אותם מספר פעמים ורק כשעליתי ברמת המודעות ו 'פיניתי מקום' - יכולתי להבין את האמור בהם, בשונה ממה שהבנתי בקריאה ראשונה. פתאום הבנתי דברים שלא הייתי מודעת אליהם ולמשמעות שלהם בקריאה ראשונה.
החזרתיות מטמיעה את הדברים בתודעה שלנו, וכשאנו מפנימים ומטמיעים – אנו מפתחים מיומנויות חשיבה ולמידה.
(נסו זאת בעצמכם: לאחר שנחשפתם לחומרים באתר או לספרים בתחום שקראתם בעבר, הנפוץ ביניהם "הסוד" – שובו וקראו אותם שוב, אך הפעם שימו לב להבנה, לתפיסה ולחשיבה שלכם - ותראו איך זה מרגיש לכם פתאום! )

3. תרגלו חשיבה חיובית – ככל שהמחשבות שלנו חיוביות – אנו נתמלא באנרגיות חיוביות, היוצרות תגובות המשפיעות על מציאות חיינו ועל הסובבים אותנו. (ראה מאמר: חשיבה חיובית)

4. שחרור חסימות – אל תהיו שבויים באותן אמונות והרגלים שמכוחם אתם פועלים, והמשאירים אתכם ברמת מודעות נמוכה. זהו את אותן אמונות המעכבות את הצמיחה וההתפתחות שלכם. היו פתוחים לרעיונות, ללמידת דברים חדשים ולשינוי בדפוסי החשיבה שלכם (ראה מאמר: אמונות והרגלים)

כשאנו עולים ברמת המודעות אנו מצליחים לזהות הזדמנויות בחיינו, ולהתגבר על מכשולים בעזרת הכלים שרכשנו. הזדמנויות אלה הן אותן הזדמנויות שהיו, ועודן, קיימות סביבנו כל הזמן, אך משלא היינו מודעים, לא יכולנו לזהותן, ומשכך – הן היו מפוספסות עבורנו.

לפני שנים ניתנה לי הזדמנות לנסוע לסוף שבוע באחד מכפרי הנופש בצפון, סופ"ש הטומן בחובו מגוון סדנאות בנושא התפתחות אישית ורוחנית. הבנתי שזו הזדמנות עבורי להכיר ולהיחשף לתחום שלא היה מוכר לי בעבר, ולסביבת אנשים חדשה. הרשתי לעצמי לשחרר את כל דפוסי החשיבה והאמונות בהם אחזתי לעניין סדנאות רוחניות (בהגת העם: סדנאות שאנטי באנטי :)
רק כשעליתי ברמת המודעות, יכולתי לזהות הזדמנות זו, שהרי סדנאות והרצאות מהסוג שהשתתפתי קיימות מזה זמן רב.


       כשאנו עולים ברמת המודעות, התוצאות שאנו משיגים בחיינו הולכות ומשתפרות.


 



ציטוטים להאיר את יומכם
 
כל אחד רוצה להגיע לפסגת ההר, אבל האושר האמיתי, תחושת הסיפוק והקידום מתרחשים בעיקר בזמן הטיפוס
 

 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



דף הבית        הרצאות וסדנאות      צור קשר  
כל הזכויות על האתר והתכנים שמורות ל”מראה לחיים” 
אין להעתיק ולשכפל ללא רשות מבעלת האתר    
      יעל אוחיון |    yael151515@gmail.com  
| נייד:       052-3417123                 

.
לייבסיטי - בניית אתרים