דף הבית >> מאמרים >> השינוי הוא הכרחי


 השינוי הוא הכרחי / מאת: יעל אוחיון

אנשים רבים חולמים על קריירה אחרת, מערכת יחסים יציבה, אוטו חדש, נסיעה לחו"ל, פתיחת עסק וכד', אך חיים את החלומות בתוך שגרת חיים מבלי לממשם, ומתוך פחד משינוי.
חלקם של הפחדים נובעים מאותן אמונות והרגלים בהם אנו אוחזים ומפחדים לשחרר, ומכוחם אנו פועלים ומגיעים לתוצאות שאנו מקבלים בחיינו. תוצאות אלו אינן בהכרח התוצאות הרצויות עבורנו. משכך הדבר, עלינו לשאול:
איפה טעינו? מדוע אנו לא מקבלים בחיינו את התוצאות הרצויות, את מה שאנו באמת רוצים? מדוע אנו לא חיים את חיינו כפי שבאמת היינו רוצים לחיות אותם? מדוע אנו לא מצליחים לפעול ליצירת שינוי? מה מונע מאיתנו לפעול?

אני מזמינה אתכם לעצור, לקחת פסק זמן למחשבה, ולשאול את עצמכם:
האם הדרך בה אני הולך, מובילה לתוצאות שאני רוצה בחיי?
האם היא עובדת עבורי?
היתכן שאני הולך בדרך שאינה עובדת עבורי?
האם אני מקריב עצמי למטרה שאינה ראויה עבורי?
(מטרה שאיני מקבל בה את התוצאות הרצויות עבורי)

תשובה אפשרית:
אם התוצאות שקיבלתם בחייכם אינן רצויות עבורכם, כלומר: אלה אינן התוצאות שהייתם רוצים לקבל – התשובה היא אחת: הדרך בה אתם הולכים – אינה עובדת עבורכם!

פתרון מוצע אפשרי: שנו נתיב! נסו ובידקו דרך חדשה. הנתיב הבטוח, לכאורה, בו הילכתם עד עתה - הוא אינו הנתיב הנכון ונראה כי טעיתם בדרך. הדרך בה בחרתם - היא זו שיצרה את הפער בין המקום בו אתם נמצאים היום, לבין המקום בו הייתם רוצים להיות באמת!
דומה הדבר להליכה ביער, סבוך עצים ומרובה בשבילים, ובקצהו בקתה - אם בחרתם להלך בשביל הלא נכון, תובלו למבוי סתום בסופו. אל תחכו לסופו, שנו נתיב כבר עכשיו!

כל עוד תמשיכו לעשות את מה שאתם רגילים לעשות, לא תתקדמו לשום מקום!
כדי להתקדם ולהגיע למקומות חדשים עליכם לפרוץ מחסומים, להעיז יותר ולנקוט בפעולות - בשונה ממה שעשיתם עד עתה (גם אם לפעמים זה לא נוח, או אולי נראה בהתחלה קשה ובלתי אפשרי).

לפעמים הצלחת פעולה, הנראית בהתחלה כלא הגיונית (להתנדב בלי לקבל כסף?!), יכולה לחשוף את הפוטנציאל הטמון בכם, היכולות העצומות, תכונות באישיותכם שלא הכרתם, ולא ידעתם שהן קיימות בכלל - ומתוך כך אתם מגיעים לתובנות משנות חיים.

איך עושים זאת? מאיפה מתחילים ליצור שינוי?
ראשית, קבלו החלטה לקחת אחריות על חייכם. החלטה לפעול לשינוי. היו מחוייבים לתהליך.
נהלו את חייכם, והובילו אותם לתוצאות שאתם בוחרים להשיג.
פעלו מתוך העוצמה הפנימית שבכם, נקודות החוזק (הקיימות בכל אחד ואחת מאיתנו).
אל תתנו לפחד ולחששות להניא אתכם.

מהם הצעדים הנוספים הנדרשים ליצירת שינוי?

1. החליפו פילטר - הניחו בצד את כל הדעות, האמונות וההרגלים שמכוחם פעלתם עד עתה. שחררו אותם. פנו מקום. היו פתוחים לקבל רעיונות חדשים, להקשיב, להבין ולנסות. גלו אמפטיה וסובלנות לאנשים איתם אתם מנהלים שיח, נסו להבין את כוונת דבריהם בטרם תגיבו.
כשאתם מפנים מקום ומסגלים הקשבה מיטבית, אתם נחשפים לתובנות חדשות.

שלמה המלך, החכם מכל אדם, כתב ב"שיר השירים":
"פתחו לי פתח כחודו של מחט, ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם".

2. נצלו כל הזדמנות ללמוד, לרכוש ידע וכלים מעשיים - אם בדרך של השתתפות בהרצאות, סדנאות, קורסים, קריאת ספרים ומאמרים, אימון אישי, תרגול וכד'.
הקפידו ללמוד כל הזמן, ולהרחיב את הידע בכל תחום שמעניין אתכם ואתם אוהבים, גם אם הדבר כרוך בהשקעה של עשרות אלפי שקלים, שהרי בסופו של יום השקעה זו תניב את פירותיה, אם תדעו לעשות בה שימוש יעיל (חישבו על המחיר שאתם משלמים מעצם זה שאתם נשארים בבורות, לא לומדים, מעשירים ומתפתחים). ככל שתלמדו ותרכשו כלים, ותטמיעו - תעלו ברמת מודעות עצמית, ותפחדו פחות מיצירת שינוי בחייכם.

3. ניצול פוטנציאל - בכל אחד מאיתנו טמון פוטנציאל אינסופי. לכל אחד מאיתנו כישורים רבים, חלקם חבויים וחלקם גלויים וידועים. גלו מהם הכישורים שלכם, מה באמת אתם אוהבים לעשות, מה מעניין אתכם ( ולא בהכרח – מה יניב עבורכם יותר רווחים ), במה אתם טובים, מה גורם לכם הנאה ואושר כשאתם עוסקים בו, במה אתם מרגישים נתינה, מה מטעין אתכם - ממלא אתכם באנרגיות, מה עושה לכם טוב. נצלו את הפוטנציאל הטמון בכם ועשו בו שימוש יעיל.
לדוגמא: אם אתם אוהבים וטובים באפיית עוגות - אפו ומיכרו תחילה לסביבתכם הקרובה: חברים, שכנים, מקום העבודה ( זכרו: כל אחד הוא לקוח פוטנציאלי. חבר מביא חבר ) - תוך שאתם מציבים לעצמכם יעד ופרק זמן להשגתו: פתיחת קונדיטוריה / בית מאפה בתוך שנה (לדוגמא). העזרו בדמיון מודרך, העלו תמונה במסך התודעה.

4. נקטו פעולה. השתמשו בידע ובכלים שרכשתם ונקטו פעולות ליצירת שינוי בחייכם, שיביאו לתוצאות טובות יותר ממה שהשגתם עד כה.
אם אתם רק שומעים הרצאות, משתתפים בסדנאות, קוראים ספרים ומאמרים, אך לא עושים דבר עם הכלים והידע שרכשתם – לא יחול כל שינוי בחייכם!
בטרם תנקטו פעולה: הגדירו מטרה - בחרו ביעד אליו אתם שואפים להגיע. בנו תוכנית לנקיטת פעולות יומיומיות (קטנות כגדולות) בדרך להשגת היעד. הקדישו זמן ופעלו להשגת היעד.

לכל שינוי יש חבלי לידה המצריכים רכישת מיומנות (פרקטיקה). כל עוד מיומנות זו לא הגיעה לדרגה גבוהה, נדרש יותר זמן לביצוע המשימות. מיומנות בדרגתה הגבוהה חוסכת משאבים וזמן מיותרים.
בזכות המסירות, ההתמדה וכח הרצון שלכם להשיג את המטרה - תוכלו לרכוש מיומנות ליצירת שינוי בכל תחום בחייכם.


 זיכרו:
 

 ידע ומודעות – לא מספיקים לצורך מימוש חזון / חלום / יעד
כדי שמטרות ומשאלות הלב שלכם יתממשו – צריך לפעול! תוך שימוש בידע


 

מבולבלים? רוצים לעשות שינוי ולנקוט בפעולה אך לא יודעים מה באמת אתם רוצים? וכיצד לבחור מטרה? הזן מייל ב"רשימת התפוצה" (נמצאת בצד שמאל של העמוד)- והקובץ עם כל הכלים והטיפים כיצד להגדיר מטרה וכיצד לבנות תוכנית פעולה יומיומית לקראת השגת המטרה - ישלח אליכם בחינם!

 


 



ציטוטים להאיר את יומכם
 
כל אחד רוצה להגיע לפסגת ההר, אבל האושר האמיתי, תחושת הסיפוק והקידום מתרחשים בעיקר בזמן הטיפוס
 

 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



דף הבית        הרצאות וסדנאות      צור קשר  
כל הזכויות על האתר והתכנים שמורות ל”מראה לחיים” 
אין להעתיק ולשכפל ללא רשות מבעלת האתר    
      יעל אוחיון |    yael151515@gmail.com  
| נייד:       052-3417123                 

.
לייבסיטי - בניית אתרים