דף הבית >> מאמרים >> חשיבה חיובית

חשיבה חיובית / מאת: יעל אוחיון

מחשבה היא בעצם הדיאלוג שלנו עם עצמנו. גם כשאנו ישנים אנו מנהלים בשכל המודע שלנו (השכל האינטלקטואל) דיאלוג פנימי. אם "נתבונן" במחשבותינו נוכל להבחין כי מרבית הדיאלוגים שלנו עם עצמנו מתנהלים בזמן עתיד: "מה יקרה אם אסרב להצעה?", "מה אני אגיד לבוס שלי על האיחור?", "איך אגיב כשהוא יצעק עלי?", וחלקם בזמן עבר, על אירועים ואנשים שנקרו לחיינו.
אותו דיאלוג הוא דיון שאנו מנהלים עם עצמנו: שואלים שאלות, משיבים, מסיקים מסקנות ולעיתים מציפים ברגשות.

אשר על כן, ה 'דיאלוג' הינו כלי שמכוחו פועל המוח האנושי. יש באפשרותנו לנצל כלי זה ולהשתמש בו במודע ליצירת שינוי בדפוסי חשיבה - לשתול בתודעה שלנו מחשבות חיוביות, מחזקות ומעצימות, שיקדמו אותנו לעבר המטרה. מחשבות אלו, מטבען, תבואנה לידי ביטוי מהפנים אל החוץ. מה שאנו חושבים - יבוא לידי ביטוי בהתנהגותנו ובפעולות שננקוט, ולאותן מחשבות אף ננסה למצוא תימוכין במציאות חיינו – נחפש הצדקה למה שאנו חושבים באירועים שקרו לנו ובנסיבות.

מחשבות על כעס, התמרמרות, דכאון, עצבות - הן מחשבות מעכבות, שאינן מועילות ואף אינן מקדמות אותנו לשום מקום.
מחשבות על דלות, חסרון כיס, כשלון, חוסר כשרון, שלילת סיכויי הצלחה - באות מתוך אמונות קדומות שונות בהן אנו אוחזים המגבילות ומונעות מאיתנו לפעול ליצירת שפע בחיינו, או מתוך ההסתכלות שלנו על נסיונם של אחרים להצליח והכשלון שהם נחלו – ומכן אנו מקישים על עצמנו, ועל חוסר היכולת שלנו להצליח ("אם הוא לא הצליח – אני בוודאי לא אצליח").

כשאדם חושב בצורה שלילית, על עצמו, על עולמו והסובב אותו, ומאמין במשפטים כגון:
"כולם מושחתים", "תמיד נטפלים רק אלי", "כל הזמן דופקים את החלשים / המזרחים", "אין לי מזל בחיים", "אני בחיים לא אוכל לצאת מהחובות", "דווקא לי קורים דברים רעים", "אין לי מספיק כשרון לזה", "אני גרוע בכל מה שאני עושה", "אני מבוגר מידי בשביל זה", "אני צעיר מידי בשביל להצליח" - במחשבתו ואמונתו יוצר הוא את מציאות חייו. המציאות בה הוא חי - היא בעצם שיקוף המחשבות והאמונות שלו. אותו אדם יחיה תמיד בתסכול, התמרמרות, האשמת האחר במה שקורה לו, והשלמה עם מציאות חייו מבלי לנסות להשפיע עליה ולשנותה.

דוגמא: היפוכונדר הוא מי שחושב כל הזמן על מחלות ואיך להימנע מהן. בכך הוא אינו דוחה אותן אלא מושך אותן אליו. נוירולוגים יאמרו שחלקן הגדול של המחלות נובעות מהמתח והעצבים בהם שרוי האדם. מתח ועצבים הם רגשות הנוצרים מכח מחשבתו של האדם. אלה הם "נגעים רעים" שאנו שותלים בגופינו המניבים באחד הימים את פירותיהם.
הרפואה הקונבנציונלית מתחילה להכיר בכך שבריאות או חולי אינם רק "קורים" לנו. הם חלק מדפוסי חשיבה, ושיש קשרבין הגוף לנפש.
עלינו לדאוג לריפוי הנפש, לניקוי מחשבות שאינן תורמות לנפש ומעכבות, כנאמר: גוף בריא בנפש בריאה.

אנשים החושבים כל הזמן על המינוס בבנק, על המשכנתא שחזרה, על החובות, על ההוצאות הכספיות שהיו החודש – ימשכו לחייהם חסרון כלכלי. עליהם להתרכז בהצלחה, ובשפע – בכך שהם בריאים ויש להם יכולת לעבוד, שיש להם מקור פרנסה, שהם מצליחים למשוך לקוחות לעסק שלהם, שיש אנשים המתעניינים בכישורים שלהם ואף משתמשים בהם לצרכיהם - ורק כך ימשכו לחייהם עסקאות, כסף, עסקים מוצלחים שיניבו את פירותיהם.

במאמר זה למדו מהי מחשבה וכיצד לעשות שימוש באותו דיאלוג שאנו מנהלים עם עצמנו.

להמשך התהליך אני מזמינה אתכם להצטרף אלי לאחת הסדנאות בה נלמד לפתח את החשיבה החיובית וליצור שינוי בדפוסי החשיבה בעזרת כלים נוספים העומדים לרשותינו, ביניהם: הכרת תודה על מה שיש לנו, ושימוש במילים הנכונות ליצירת מציאות טובה יותר.




ציטוטים להאיר את יומכם
 
כל אחד רוצה להגיע לפסגת ההר, אבל האושר האמיתי, תחושת הסיפוק והקידום מתרחשים בעיקר בזמן הטיפוס
 

 
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 



דף הבית        הרצאות וסדנאות      צור קשר  
כל הזכויות על האתר והתכנים שמורות ל”מראה לחיים” 
אין להעתיק ולשכפל ללא רשות מבעלת האתר    
      יעל אוחיון |    yael151515@gmail.com  
| נייד:       052-3417123                 

.
לייבסיטי - בניית אתרים